Més informació [ Detall d'activitat

 
1002210511   Aprenentatge basat en projectes 2.0 (ABP 2.0)
2018-2019   Curs. Primària-Secundària
  
   15/7/2019 - 18/7/2019 (16 hores) de 15:30h a 19:30h
   AJ Edifici Media-TIC - Cibernàrium
   C. Roc Boronat, 117 (Districte 22@) (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Vols introduir la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes a la teva aula però no saps per on començar? Coneixes algunes tecnologies 2.0 però et resulta difícil integrar-les eficaçment dins dels processos d’ensenyament-aprenentatge i avaluació? Si has donat una resposta afirmativa a alguna de les dues preguntes anteriors... aquest curs t’interessa! De manera 100% pràctica i col·laborativa, experimentaràs, en primera persona, el procés d’ideació, disseny, desenvolupament i valoració d’un projecte educatiu on implementaràs eines de la web social. Acceptes el repte de dissenyar per projectes 2.0?
  
Objectius   General:
- Presentar un repte educatiu que faci ús de la metodologia basada en projectes combinada amb la utilització d’eines 2.0, dins de les seves diferents fases.
- Integrar, de manera eficaç i eficient, tecnologies 2.0 dins de les diverses accions de l’ABP.
Específics:
- Adquirir coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin el disseny, el desenvolupament i la valoració crítica de la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes.
- Obtenir un domini tècnic bàsic de recursos 2.0, susceptibles de ser utilitzats en les diferents fases de l’aprenentatge basat en projectes.
- Lliurar feedback crític, de cara a l’evolució dels diferents reptes educatius presentats al curs, basats en la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes 2.0.
- Valorar positivament la integració de les tecnologies de la web 2.0 dins dels processos educatius.
  
Continguts   Sessió 1 – Què saps sobre l’aprenentatge basat en projectes (ABP)?
 Definició de l’ABP
 Fases de l’ABP
 Eines 2.0:
 Recopilació de coneixements previs
 Gestió de la informació
 Formació d’equips
 Generació d’idees i objectius
 Repte educatiu (part 1): punt de partida del nostre projecte + formació d’equips + definició del projecte (producte educatiu)
Sessió 2 – Posant ordre dins del nostre projecte
 Pautes i accions de recopilació + anàlisi + síntesis d’informació
 Eines 2.0:
 Organització de tasques i temps
 Gestió de projectes en línia
 Comunicació sincrònica i asincrònica (1)
 Edició/Producció col·laborativa (1)
 Repte educatiu (part 2): concreció del projecte final que volem dissenyar i implementar
Sessió 3 – 3, 2, 1... Producció!
 Desenvolupament col·laboratiu del projecte
 Eines 2.0:
 Comunicació sincrònica i asincrònica (2)
 Edició/Producció col·laborativa (2)
 Repte educatiu (part 3): producció del nostre projecte (producte educatiu final)
Sessió 4 – Evolució del nostre projecte educatiu
 Estratègies d’avaluació de l’ABP
 Rúbriques d’avaluació 2.0
 Presentació àgil del nostre projecte: Pechakucha style
 Eines 2.0:
 Edició de presentacions en línia
 Format alternatiu de presentació d’informació: infografies
 Valoració/Avaluació en línia
 Votació en línia
 Repte educatiu (part 4): presentació i feedback constructiu del projectes del curs
  
Avaluació   Avaluació
Avaluació assistents: APTE/NO APTE
• Assistència: les persones participants hauran d’assistir com a mínim al 80% de les hores
• Aprofitament: S’avaluarà la integració dels coneixements mitjançant la realització d’una activitat pràctica on hauran de dissenyar una activitat aplicable als seu dia a dia on integrin els coneixements i eines treballats a les sessions.
Avaluació de satisfacció: al final de l’activitat, el Cibernàrium farà arribar a totes les persones participants de l’activitat una enquesta de satisfacció quantitativa i qualitat de l’activitat.
  
Requisits de  certificació   Superar l’avaluació amb un APTE i amb el 80% d'assistència.
  
E-mail   esther.farre@barcelonactiva.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   15/07/2019   1530   1930 
 Sessió 2   dimarts   16/07/2019   1530   1930 
 Sessió 3   dimecres   17/07/2019   1530   1930 
 Sessió 4   dijous   18/07/2019   1530   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent