1002210511 |
Aprenentatge basat en projectes 2.0 (ABP 2.0) |
2018-2019 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
15/7/2019 - 18/7/2019 (16 hores) de 15:30h a 19:30h |
|
AJ Edifici Media-TIC - Cibernàrium |
|
C. Roc Boronat, 117 (Districte 22@) (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Vols introduir la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes a la teva aula però no saps per on començar? Coneixes algunes tecnologies 2.0 però et resulta difícil integrar-les eficaçment dins dels processos d’ensenyament-aprenentatge i avaluació? Si has donat una resposta afirmativa a alguna de les dues preguntes anteriors... aquest curs t’interessa! De manera 100% pràctica i col·laborativa, experimentaràs, en primera persona, el procés d’ideació, disseny, desenvolupament i valoració d’un projecte educatiu on implementaràs eines de la web social. Acceptes el repte de dissenyar per projectes 2.0?
|
| |
Objectius |
General:
- Presentar un repte educatiu que faci ús de la metodologia basada en projectes combinada amb la utilització d’eines 2.0, dins de les seves diferents fases.
- Integrar, de manera eficaç i eficient, tecnologies 2.0 dins de les diverses accions de l’ABP.
Específics:
- Adquirir coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin el disseny, el desenvolupament i la valoració crítica de la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes.
- Obtenir un domini tècnic bàsic de recursos 2.0, susceptibles de ser utilitzats en les diferents fases de l’aprenentatge basat en projectes.
- Lliurar feedback crític, de cara a l’evolució dels diferents reptes educatius presentats al curs, basats en la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes 2.0.
- Valorar positivament la integració de les tecnologies de la web 2.0 dins dels processos educatius.
|
| |
Continguts |
Sessió 1 – Què saps sobre l’aprenentatge basat en projectes (ABP)?
Definició de l’ABP
Fases de l’ABP
Eines 2.0:
Recopilació de coneixements previs
Gestió de la informació
Formació d’equips
Generació d’idees i objectius
Repte educatiu (part 1): punt de partida del nostre projecte + formació d’equips + definició del projecte (producte educatiu)
Sessió 2 – Posant ordre dins del nostre projecte
Pautes i accions de recopilació + anàlisi + síntesis d’informació
Eines 2.0:
Organització de tasques i temps
Gestió de projectes en línia
Comunicació sincrònica i asincrònica (1)
Edició/Producció col·laborativa (1)
Repte educatiu (part 2): concreció del projecte final que volem dissenyar i implementar
Sessió 3 – 3, 2, 1... Producció!
Desenvolupament col·laboratiu del projecte
Eines 2.0:
Comunicació sincrònica i asincrònica (2)
Edició/Producció col·laborativa (2)
Repte educatiu (part 3): producció del nostre projecte (producte educatiu final)
Sessió 4 – Evolució del nostre projecte educatiu
Estratègies d’avaluació de l’ABP
Rúbriques d’avaluació 2.0
Presentació àgil del nostre projecte: Pechakucha style
Eines 2.0:
Edició de presentacions en línia
Format alternatiu de presentació d’informació: infografies
Valoració/Avaluació en línia
Votació en línia
Repte educatiu (part 4): presentació i feedback constructiu del projectes del curs
|
| |
Avaluació |
Avaluació
Avaluació assistents: APTE/NO APTE
• Assistència: les persones participants hauran d’assistir com a mínim al 80% de les hores
• Aprofitament: S’avaluarà la integració dels coneixements mitjançant la realització d’una activitat pràctica on hauran de dissenyar una activitat aplicable als seu dia a dia on integrin els coneixements i eines treballats a les sessions.
Avaluació de satisfacció: al final de l’activitat, el Cibernàrium farà arribar a totes les persones participants de l’activitat una enquesta de satisfacció quantitativa i qualitat de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Superar l’avaluació amb un APTE i amb el 80% d'assistència.
|
| |
E-mail |
esther.farre@barcelonactiva.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
15/07/2019 |
1530 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
16/07/2019 |
1530 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
17/07/2019 |
1530 |
1930 |
Sessió 4 |
dijous |
18/07/2019 |
1530 |
1930 |
|
| |